Google

7 Eylül 2008 Pazar

“Nihal” Hazal Kaya Röportajı

Reklamlardan sonra genco dizisinde oynamaya başladın oyunculuga başlama fikri nasıl çıktı ortaya?

-bana hep ’sen zaten küçüksün.Meslek seçimine nasıl karar verebilidn ‘ diyorlar
ben sinemada film izlerken bile ‘bir gun orda olacagım’ diyordum
hala orada olacagım dedigim için,reklamlar,dizi filmlerinde rol alarak adım adım ilerliyorum
”genco”bnm için çok buyuk bir fırsat. ama hedefim sinema

*ünlü olduktan sonra çevrenle iletişiminde ne gibi deişiklikler oldu?

-annemin çok guzel bir ögutu variziye başlıyorsun,önemli karakterlerden birisn
ve zamanla herkes seni tanıyor.ama ne olursa olsun evde benim kızımsın
okulda ögrencisin o yuzden ”ben starım”gibi dolaşmaya kalkma kırarım bacaklarını

*arkadaşlarından nasıl tepkiler aldın?

-Beni gencoda gordukleri zaman daha yazdı ve okul açılmamıştı.
Okul açıldıgnda herkes bana ”genco”diyordu. bende ne gencosu ben hazal diyordum 3 yıldır aynı okuldayım,bu dördüncü senem ve genco diye biri yok o benim oynadıgm dizi.Bunu gerçek hayattan ayırmam gerek oyunculuk benim işim ama okulda öğrenciyim-evde annemin kızıyım.
Derler ya”zirveye çıktıgını düşündüğün zaman düşmeye başlarsın” diye.Bir dizide başrollerden birini oynamak hiçbir şey değil ben bunu en baştan dizi başlamadan hazmettiğim için hem ailemin destegi hep yanımda oldu hemde arkadaşlarımın desteği hala benimle

*peki sende oynadgın karakter kadar asi misin?

-öyleyim ama uçuk kaçık asi gibi sıfatlar bana çok uç geliyor ben yaşımın kızıyım bir ergenim yani

*özgenin kendine benzettiğin özellikleri var mı?

Dinlediğimiz muzikler benzer,ama biraz daha sert dinliyor ,bende eskiden sert dinlerdim ama artık dinlemyiorum.artık o kadar sert muzikten sıkılıyorum ,giyimimiz kuşamımız benziyor.Rolü almamın en buyuk nedeni siyah saçlarımdır mesela.Yaş itibariyle huylarımız benziyor ama dediğim gibi klasik bir ergenim ben

*İtalyan lisesinde okuyorsun ve ilerde italyaya gitmeyi planlıyorsun.Bu italya merakı nereden geliyor?

İtalya merakı sanat sevgimden geliyor italya rönesansın başladıgı yer elbetteki sanatta diğer ulkelere kıyasla çok daha ileri seviyede italyan lisesine girerken amacım buydu benim . Çünkü biliyordum sanatla ilgili bir şey yapacagımı hayalim ilk başlarda oyunculuktu ama muziklede ilgilenebilecegimi dusunuyordum. Bir ara sanat tarihi okumak istiyordum , yani yapabilecegim her şey italyan lisesinde gittiğimde daha da kolaylaşacaktı

İtalyada sanat egitimi hayallerin var,peki turkiyede dizi film oyuncusu olmak nasıl bir şey?

Çok klasik bir şey.Herkes dizide oynayabilir en başta çok guzeldi.Zaten dusunuyordum ”herkes beni tanıyacak,neler olacak” diye sonuçta oyunculuk yapıyorsanız bir şekilde birlierinden takdir bekliyorsunuz tabi ki sokakta ‘’seni çok seviyoruz”diyerek ustume atlayan insanları gorunce çok seviniyorum ; ama hepsi bu kadar iyi niyetli olmuyor,iyi niyetli olmayanlara çok kızıyorum,çok bozuluyorum,fakat geri kalan hepsine çok tesekur ediyorum

Basrolde değilsin ama en az bir başrol oyuncusu kadar tanınıyorsun,başrol oynamak ister miydin?

ne rol oynadıgım ne derecede.Başrol oynayıp oynamadıgım hiç önemli değil benim için
çünkü ben oyunculuk yapmak istiyorum.Erol gunaydın’ın bir kitabını okumuştum
ve karşılıklı oynama fırsatım olmuştu
gencoda inanılmaz bir deneyimdi benim için
mesela onun soylediği bir söz var
”arkadan geçen şemsiyeli adamı canlandırırım.ama ben o şemsiyeyle oyle bir geçerimki kimse benim gibi geçemez” yani yaptıgın şeyi en iyi yapmaktan söz ediyor.nerede oldugun önemli değil”
Mesela şu anda Özge’yi oynuyorum;ama yarın benim adıma bir dizi oldugunda özge kadar iyi oynayamazsam olmaz

Peki şu an içinde kendini başarılı bir oyuncu olarak goruyor musun?

O hiç olmuyor.Niye kaşımı kaldırmışım niye öyle gülmüşüm diyorum.Surekli bir açık yakalıyorum tiyatrocu buyuklerimin soylediklerine gore bu çok önemli bir şey;çünkü kendi açıklarını ne kadar iyi yakalarsan o açıklarını o kadar iyi kapatırsın
Bu yuzden ben çok başarılı mıyım ? :Asla değilim;çünkü benim daha egitimim yok. Ancak egitimim olursa ‘şunu daha iyi oynadım,bunu iyi oynadım’ diyebilirm ki o zaman
bile dememem gerekir aslında

Türkiyede severek izledigin diziler varmı? En sevdigin dizi ne?

Bıçak sırtı vardı son bolumde agla agla kendime gelememiştim.
Çok begenerek izlediğim eski diziler vardı mesela ‘’süper baba”
ikinci bahara bayılrdım.Hatta orada dedenin öldüğü bir sahne vardı kendimden geçmiştim
”asmalı konak”vardı.ama bunlar dışında genelde yabancı dizileri daha çok seviyorum”how ı meet your mother” ‘’six feet under”.. kesinlikle ”lost” izlemiyorum belirtmek isterim çünkü “herous”cuyum

Yerli ve yabancılardan begendigin oyuncular kimler?

Binnur kaya’ya bayılırm.nejat işler,ugur polat,rojda demirer,melisa sözen,zuhal olcay
…kim ne derse desin özgü namal var kendini çok iyi kanıtladıgnı dusunuyorum”mutluluk”ta
yabancılardan nicole kidman var .bayılıyorum bu kadının sogukluguna.tabiki al pacino robert de niro yuda unutmamak gerek

Oyunculuk dışında ilgilendigin şeyler varmı?

Keman çaldım uzun yıllar ; ama keman artık benim hobim değil.Çok çaldım ve nefret ederek bıraktım kemanı.Yinede bazen ”acaba yenide başlasam mı” die dusunuyorum.Tango yapıyorum boş vakit bulursam.1,5 senedir tango yapıyorum,vakit buldukça gidiyorum dans etmeye.Mümkün oldugunca kitap okuyorum,film seyrediyorum birde arkadaşlarımla görüşürüyorum

Neden nefret ederek bıraktın keman çalmayı?

Çünkü 4,5 yaşından 12 yaşına kadar keman çaldım.Bir yerden sonra gunde 6 saat keman çalmak istemedim;ama müzik dinlerim.Hem de deli gibi.Chill out’u çok seviyorum.İki sene önce
bu soruyu sorsanız”metal-hard rock”derdim,simdi çok kızacak bana insanlar ama R&B’yide çok
seviyorum soft rock dinliyorum 70 ler 60 lar…

Oyuncu olmasaydın müzikle mi ilgilenirdin?

Tabii. Ben 8 yaşındayken vanessa mae gelmişti turkiye’ye ve annem beni onun konserine goturmustu.”bende bir gun onun gibi keman çalacagım ”demiştim.ama olmuyor işte su yolunu buluyor

Yemek yapmayı bilir misin?

Çok guzel tavuk baget kızartırım.antepliyim ben ,her yemegi yaparım

Hangi yemekleri seversin?

Kızarmış mantı,beyran,antep yemeklerinin hepsi.. hiçbir yemeğe dayanamam,yerim!

Fobilerin var mı?

Örümcek gordugum zaman aglayabilirm,bayılabilirm.hiçbir bocek turunden hoşlanmıyorum.hızdan korkarım,adrenalin sevmem.oyle ”bungee jumping yapayım,rooler coaster’a bineyim” hiç gerek yok!

Hayvanları sever misin? evcil bir hayvanın var mı?

Kedileri çok severim,benimde pakize adında bir kedim var.van kedisi bir gözü mavi bir gozu yeşil

Okul ve oyunculugu aynı anda yurutmek zor olmuyor mu?

3,5 ta çıkıyorum okuldan,sete gidiyorum,setten çıkıp özel derse girdigim ve 24 sat uykusuz kaldıgım oluyor,tabiki zorlayıcı

Başarılı bir ögrenci misin?

Ben hiç bir zaman çok başarılı bir ögrenci olmadım çünkü istemedim.oturup çalışşam yapabilirdim ama hiçbir zaman ”ötekini geçeyimde birinci olayım,aman benim notum yuksek olsun ”gibi dertlerim olmadı,o konuda hırları olmayan bir insanım

En sevdigin ders nedir?

Edebiyat ”öğretmenine baglı” diyecegim olmayacak
edebiyat-tarih-sosyoloji derslerini çok seviyorum

Gerçek hayatta bir taksi şöförune aşık olma ihtimalin ne kadardır?

Hayat bu belli olmaz .insanlar ”bir yere gidiyorum ”derken ölüyorlar
hayatın ne getirecegi ne yaşatacagı hiç belli olmuyor

Bir erkekte sana çekici gelen özellikler nelerdir?

Birikimli olmalı.Ben agzımı açtığımda konuştugumda mesela”rus edebiyatından bahsettiğim zaman onunda”evet şöylede olabilir”gibi bir cevaplar vermesi gerekir yani ondan bir şeyler ögrenebilmem gerekir

0 yorum: